Saturday 1 November 2014

MINGGU SEBELAS

Praktikal Minggu Kesebelas (2 -5 September 2014)

                                                             Assalamualaikum ,
     Pada Minggu Ini tugasan luar saya ke SMK Seberang Jaya 2 tujuan ke sana untuk menaik taraf sistem ETIME , sistem ini adalah sistem kedatangan guru  , PC disekolah ini mengalami masalah lalu kami ke sana untuk memuat naik semua dan backup data yang sedia ada .

Selain itu pada 4 september 2014 saya berpeluang untuk mengikut Encik Rozidi ke Komtar Tingkat 41 , untuk mendengar taklimat akta wang tidak  dituntut 1965 & (Pindaan ) 2002 . Taklimat ini bertujuan memperkenalkan akta wang tidak dituntut dimana syarikat syarikat harus memulangkan semula Akauntan Negara Malaysia , dengan mengikuti taklimat ini banyak maklumat baru yang saya perolehi . 

Dan tugasan seperti  memuat naik data pelajar ke dalam sistem dan memotong kad pelajar masih saya lakukan . 












Kemahiran yang saya perolehi , Mendapat pengetahuan yang baru berkaitan akta kewangan yang perlu dipatuhi oleh sesebuah syarikat .

Impak dan Kesannya saya mendapat peluang untuk menghadiri taklimat yang dihadiri oleh pegawai pegawai yang memegang jawatan yang besar  dan itu merupakan pengalaman yang menarik untuk saya .

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.