Saturday 1 November 2014

MINGGU LIMA

Praktikal Minggu Kelima (21 - 25 Julai 2014)


Assalamualaikum , ini merupakan minggu kelima saya di Syarikat NVE Solutions ,  Seperti biasa perjumpaan pagi masih berlangsung , Saya berasa kagum dengan cara Keperhatinan  En Rozidi kepada pekerjanya dan termasuk saya , perhimpunan pagi yang diadakan bertujuan untuk berbincang tentang masalah , respon dari pihak sekolah dan juga masalah yang dihadapi oleh stafnya sendiri . 

Pada sepanjang minggu ini saya diberikan tugasan untuk Fotostat dokumen dokumen syarikat untuk tujuan kegunaan Encik Rozidi Selain itu En Rozidi turut meminta saya untuk Mengemas kini dan Menyusun Semula Laporan Tahunan Syarikat . Dan seperti biasa Gambar pelajar dan guru  yang diberikan oleh pihak sekolah perlu diasing dan dilekatkan pada kertas A4 .

Bagi pekerja yang beragama islam ini merupakan jumaat terakhir dalam bulan ramadhan pada tahun ini pihak syarikat telah mengadakan perhimpunan pagi seperti biasa namun diadakan majlis ringkas bacaan yassin sebagai tanda menghormati dan meraikan kehadiran aidilfitri . 






                          Tugasan melekat gambar gambar yang diambil dari pihak sekolah 
                                  dlekatkan pada A4 sebelum discan masukk ke dalam laptop. 


Kemahiran yang saya perolehi, menggunakan mesin fotostat  . 

Impak dan kesannya sebagai seorang yang beragama islam dimana sekalian pun sebagai umat islam kita tidak harus melupakan hal hal agama kerana rezeki yang datang adalah dengan izin yang maha Esa .

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.