Sunday 2 November 2014

MINGGU EMPATBELAS

Praktikal Minggu KeEmpatbelas
                                   (22 - 26 September 2014 )



Assalamualaikum , Ini merupakan minggu keempat belas saya berada di NVE Solution , pada minggu ini antara tugasan yang saya jalankan adalah membuka sticker pada kad , selain itu Encik Rozidi meminta saya menyediakan senarai nama dan jawatan guru dengan menggunakan Microsoft Excel .



Selain itu untuk tugasan luar pada minggu ini kami melawat pelanggan di luar kawasan pulau pinang saya telah pergi ke Ipoh untuk ke SMK Ulu Kinta , saya kesana bersama dua orang staf yang bertugas , tujuan kami kesana adalah untuk penyelenggaraan semula sistem automasi , Memuat naik sistem kedalam PC yang baru , Kesempatan yang sama jugak gunakan pihak sekolah meminta sesi taklimat dan penerangan sistem semula dijalankan kerana banyak guru baru masih belum masih menggunakannya kerana sebelum ini pihak sekolah hanya berhubung dengan Syarikat menerusi Telefon . 




 Kemahiran yang saya perolehi ,  Apabila memasuki alam pekerjaan skop pekerjaan tidak hanya memfocuskan hanya kepada apa yang kita belajar , kita harus bersedia untuk melakukan lebih banyak tugasan walaupun diluar bidang pelajaran kita .

Impak dan Kesannya , Impak dari tugasan luar ini saya dapat melihat tempat yang menarik disamping urusan kerja .

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.