Saturday 1 November 2014

MINGGU DUABELAS

 Praktikal Minggu Keduabelas  ( 8 - 12 September 2014 )

Assalamualaikum , Ini merupakan minggu ke duabelas saya disini , Tugasan minggu ini mengaturkan temujanji untuk Encik Rozodi dengan pihak sekolah , Menjawab Panggilan Telefon  , Berurusan dengan kerani sekolah untuk mendapatkan data pelajar .Selain itu saya diajar menggunakan alat pengimbas kad RFID dan cara yang betul untuk mengimbas supaya dua orang pelajar tidak mempunyai kod RFID yang sama . 

         Contoh : Ini merupakan  alat pengimbas yang gunakan untuk mengimbas kad pelajar dan   
                         guru .
                       Mesti dilakukan dengan penuh tumpuan supaya no RFID tidak tertindih . 


 Selain itu , untuk tugasan luar pada minggu ini saya dan staf lain pergi ke sekolah SMK Bakar Arang untuk mempromosikan sistem EWallet . 

Kemahiran yang saya perolehi , Saya dapat  mempelajari cara untuk menggunakan alat pengimbas kad RFID . 

Impak dan kesannya , Harus fokus dalam melakukan tugasan kerana saya telah tersilap mengimbas kad , dua pelajar mengalami masalah kerana mempunyai no kad RFID yang sama . 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.