Sunday 2 November 2014

MINGGU SEMBILAN BELAS

Praktikal Minggu Kesembilan belas 
                               (27 - 31 oktober 2014) 

Assalamualaikum , Kini telah masuk bulan keenam saya berada disini banyak pahit manis yang telah saya lalui bersama staf NVE dan banyak pengalaman serta peluang yang saya perolehi sepanjang disini .

Pada Minggu ini Encik Rozidi meminta saya menyemakk semula semua resit pembayaran dan penyata akaun , dan juga saya perlu menyediakan laporan kewangan syarikat yang bertarikh dari 31 Julai 2013-30 Jun 2014


.                        Penyata kewangan syarikat 31 Julai 2013 - 30 Jun 2014 

Kemahiran yang saya dapat pada minggu ini , Saya dapat belajar format dan cara untuk menyediakan laporan kewangan syarikat . 


Impak dan kesannya , didalam sesebuah syarikat atau intitusi laporan kewangan adalah penting supaya kita dapat mengira jumlah yang telah kita keluarkan  , dan pulangan yang kita perolehi selain itu jugak untuk memastikan tidak berlakunya penyelewangan di dalam syarikat. 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.