Friday 31 October 2014

MINGGU PERTAMA



Praktikal Minggu Pertama ( 23 - 27 jun 2014)

Assalamualaikum , Ini merupakan minggu pertama saya menjalani latihan industri di syarikat NVE solutions yang terletak di Bandar perda . Sepanjang mingggu ini saya tidak diberikan tugasan dengan banyak kerana ini merupakan minggu baru dan masih banyak benda yang baru perlu saya lihat dan belajar , selain itu semua staf masih sibuk dengan tugasan namun mereka masih sempat meluangkan masa untuk bersuai kenal bersama saya . Oleh itu saya mengambil inisiatif sendiri dengan mencari wesbite syarikat dan facebook untuk mencari maklumat syarikat . Pada hari pertama , pihak syarikat mengadakan mesyuarat untuk memaklumkan kedatangan tujuan saya disana , saya telah diserahkan kepada Cik Siti Zaleha atau lebih mudah dengan panggilan kak leha ,beliau merupakan juruteknik  , beliau ditugaskan oleh Encik Rozidi untuk memantau dan membantu saya sepanjang menjalani latihan industri di sana .


 Ini Merupakan FaceBook syarikat , Memandangkan pengguna sekarang lebih tertumpu kearah laman sosial Facebook , pihak syarikat telah membuat satu akaun untuk memudahkan semua aktiviti dapat diikuti .


                                                         Facebook Syarikat NVE Solutions







 Selain itu , Ini merupakan laman utama Syarikat disini saya dapat menlihat  produk atau sistem syarikat ,aktiviti syarikat dan disini pengguna boleh memuat turun sistem yang dikehendaki .


                                                    Website Rasmi NVE Solutions



Kemahiran yang saya perolehi , harus mempunyai inisiatif untuk mencari sendiri dan menunjukkan minat dalam sesuatu pekara, selain itu harus bijak menyesuaikan diri mengikut keadaan dan situasi

Impak dan Kesannya , banyak maklumat yang saya perolehi dan faham apabila melayari website dan lama sosial facebook syarikat .

















































































































No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.