Thursday 30 October 2014

BAB 2 : RINGKASAN AKTIVITI LATIHAN INDUSTRI






  Bab 2 bekaitan ringkasan aktiviti latihan industri ini akan menerangkan berkaitn rumusan kerja-kerja yang telah dilakukan oleh pelajar sepanjang menjalani latihan industri di organisasi tertentu sama ada kerjaan ataupun swasta. Rumusan ini dibuat bermula dari minggu pertama hingga minggu ke-20. 

Saya NurFatin Izzati Binti Halmi dari Politeknik Balik Pulau , Saya telah memohon untuk menjalani latihan industri saya di NVE Solutions .
Saya telah diserahkan kepada Cik Siti Zaleha selaku Juruteknik , yang menjadi penyelia selama saya menjalani latihan industri. Saya telah diberi tugas untuk membantunya membuat kerja serta membantu kakitangan lain. Banyak pengalaman yang saya perolehi ketika membuat latihan industri di sini. 

Tugasan Yang  Diberikan, 

Antara tugasan yang saya lakukan ialah : 

  • Mengemas Pejabat mengikut sistem 5S
  • Mengasingkan gambar pelajar mengikut kelas. 
  • Memuat naik data pelajar ke dalam sistem
  • Mencari Nama dan Alamat Sekolah Di sekitar Pulau Pinang , Kedah dan Selangor .
  • Melekat Nama dan Alamat sekolah yang telah siap diprint .
  • Tugasan Luar melawat Pelanggan ,pergi ke sekolah sekolah untuk tujuan penyelenggaraan sistem dan menyelesaikan masalah .
  • Memuat naik gambar pelajar dan guru ke dalam sistem 
  • Menghubungi pihak sekolah untuk mengaturkan temujanji dengan pihak sekolah.
  • Membuat tempahan barang keperluan pejabat 
  • Mengemaskini dan Menyusun semula laporan tahunan syarikat . 
  • Menyiapkan surat penghargaan kepada pelanggan setia syarikat . 



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.